josefinviktoria.blogg.se

Helgen!

Publicerad 2014-02-02 20:05:33 i Allmänt,

Längesen nu, internetet i mobilen tog ju såklart slut, så har inte kunnat bligga från den.

Helgen har iallafall varit elt fantastisk! Kunde inte rida i torsdags, så jag red Glampi i fredags istället. Det gick verkligen SKITDÅLIGT, har aldrig funkat så dåligt mellan oss.. Han kunde knappt trava och stressade upp sig för minsta lilla.. Jag är väl inte världens bästa heller, då jag blir arg istället för att ta en paus. Till slut gav han sig iallafall så det gav väl nånting..

Igår så var jag och Linn iväg till ovalbanan för Ann-träning. Vi började i paddocken och töltade lite, hon sa myclet väldigt kloka saker, som att han blir oren när jag faller framåt, och han är expert på att knuffa fram mig. Han sätter mig även på utsidan i tvärningar, medans jag egentligen ska sitta på insidan för att få undan honom.. Så när jag sitter rakt upp och ned och inte stör honom så mycket så stör inte han mig i sitsen heller. 

Vi gick ner till ovalbanan och körde ett V5, alltså alla fyra gångarter. Det gick väldigt bra, trots att det var till höger! Jag ska tänka på att rakställa mera och trycka mer med ytterskänkel och yttersida, plus att jag ska sträcka på mig som fan. Inte låta honom dra mig ur sadeln. Och fort ska det gå, haha! Ann stod och skrek att det "måste gå fortare, driv, driiiiiv!" Jag var väldigt nöjd med honom :)

Efter att vi varit på träning så åkte jag och Linn till Börjes i Stockholm och kikade på hästgrejer :) det blev en engelsk nosgrimma och godis till Glampi och stövelsträckare och vantar till mig. Sen massa godis till mig och ett par badshorts till Sebbe då vi stannade en stund i Enköping på vägen hem :)

Idag red vi för Maja. Det gick helt jävla fantastiskt, han har nog aldrig varit så fin! Allt slit har verkligen gett resultat känner man efter en sån här träning! Vi började med att flytta med lite överdriven tvärning med näsan mot staketet, och i slutet av tvärningen vända tillbaka i en bakdelsvändning. Jag blir lite stum i handen när vi vände, så jag ska jobba med att ge honom små men må ga hjälper istället. Sen red vi längd trav på volt, vilket gick skitbra, han längde verkligen hur fint som helst! Satte verkligen under sig fint och fick riktigt mycket beröm av Maja :) 

Efter volterna red vi skänkelvikningar i trav, fokus låg mer på att hålla trav än på att tvärningen skulle vara helt korrekt liksom. Glampi (och säkert många andra islänningar) har väldigt lätt för att byta till tölt när det blir mycket att tänka på med fötterna :p men han höll sig i trav och tvärade på riktigt ordentligt, i det dåliga varvet till och med! Bra jobbat :) Maja var jävligt nöjd med honom, hon sa halvt på skoj att hon tyckte vi skulle ställa upp i en dressyrtävling... Haha, skulle faktiskt vara riktigt jävla kul att ställa upp i en blåbärsdressyr i typ Heby bara för att :p rida ett lättare program med typ lite ökningar och galopp på stora mittvolten ;) passar ju oss perfekt! Tror jag ska leta upp ett bra program att öva in, så får vi se sen ;) det kanske blir dressyrhäst av Glampi istället! Så fin som han var idag så verkar ju inte det vara ett problem! 

Imorrn får guldklimpen stå och bara skrota i hagen, och på tisdag tror jag det blir lite jobb på lina eller tömmar.. Tror han behöver det :) Fina, fina, FINA korven 🐌🐴💋❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela