josefinviktoria.blogg.se

Glad pålle!

Publicerad 2014-01-19 15:04:02 i Allmänt,

Idag var det ju dags för ännu en Maja-träning. Glampi var riktigt riktigt pigg idag, från början till slut, men det är bara bra :) han tyckte att allt var jättekul och han var väldigt samarbetsvillig. Vi tränade mycket på igångsättningar och avsaktningar på volt. Att de skulle vara fortsatt böjda fast man gjorde en övergång till trav. En mycket nyttig lvning, då Glampi är expert på att skjuta ut bogen och öka och minska volt i tid och otid. 

Vi ska alltså fortsätta rida på volt och få hästarna att jobba på en stadig rund volt och inte fladdra så mycket! Fick även lite kritik på att mina händer är lite felvända, men det visste jag sen innan. Fick till en riktigt snygg trav på herrn, så jag tror det nya fodret gör honom gott! Mycket piggare och gladare är han. Det är skönt att hålla tillbaka lite istället för att tvinga fram liksom. Kalasbra!

Det finns en tävling snart som jag är lite sugen att åka på, men jag vettefan om jag vågar åka själv :p det har funkat så bra att åka med Linn och Freya, känns sådär att åka själv då. Äh, vi får se helt enkelt. Om två veckor är det Maja-träning igen, och då får vi hoppas han är lika fin som idag.

I veckan blir det Glampi, jobb, bakning av semlor, och eventuellt en tripp till Börjes. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela