josefinviktoria.blogg.se

Longering

Publicerad 2014-01-13 20:25:15 i Allmänt,

Ett jävla krångel idag! Jobbade över typ en timme, fett segt! Hatar när man kommer ut sent på B-dagar, då vet man att det blir övertid. Sen vågar jag inte köra min bil, det blinkas lampor och sådär. Som tur var skulle min kära pappa in till Sala, så jag fick åka med honom. Och skjuts hem fick jag också.

Idag fick Glampi gå lite på lina och tömmar. Jag började med att longera honom en stund med lösa inspänningar. Inspänningarna är ju för att jag ska ha lite koll och för att han ska kunna gå någorlunda bärigt. Han hade lite problem med galopp åt vänster idag, så han fick rulla till höger först, sen gick det kalas! Tömkörde honom även lite, så han skulle gå ur det stela. Han är så rolig att tömköra, så duktig kille :) ska rida igenom honom ordentligt på onsdag, och sen är det Maja-träning i helgen. 

Nu väntas det på mat, min bättre hälft står och lagar kyckling och riiiiis! Fett gott :D bra att han har blivit lite nyttig, då blir ju jag automatiskt också det. Sen blir det PH! Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela