josefinviktoria.blogg.se

Månskensritt

Publicerad 2014-01-16 19:30:51 i Allmänt,

Glömde totalt bort att skriva igår när jag kom hem, men det hade säkerligen mest blivit massa babbel iallafall då jag var så sjukligt trött. Helt monstermycket på jobbet nu, har kommit hem vid 17.30-18.00 varenda dag den här veckan, och börjat 7.30 vilket jag inte brukar. Segt att dela sin runda och sen veta att det är lika mycket kvar i Sala :p jaja, det är iallafall fredag imorrn! Och på måndag börjar en nära vän till mig jobba på mitt jobb, ska bli riktigt kul 😊

Som rubriken skvallrar om så var jag och Linn ut med Glampi och Freya igår i månskenet. Det behövdes inte ens pannlampa, för det var så ljust! Så jävla skönt :) vi skrittade mest, och töltade en bit. Mest snackade vi massa skit faktiskt, så det blev inte mycket till riktig ridning... Fast skönt var det, känns som att jag behövde komma ifrån allt en stund och bara komma ut i skogen och andas. Perfekt att göra det med en av de finaste varelserna i hela världen; Glampi ❤️ Linn och jag planerar även en tripp till Börjes rättså snart, jag ska ha ridbyxor och kolla på vinterridstövlar!

På söndag blir det äntligen Maja-träning igen, är faktiskt riktigt peppad då det känns som att vi har backat lite med våra övningar. Behöver mer konkreta förslag på vad jag ska jobba med. Nu när aåsa fodrat upp honom lite för energins skull känns det som att vi är redo att ta ett steg till. Han är jättefin i dressyren, men det har varit lite energi som saknats för att få det lilla extra i till exempel galoppfattningar, samlad trav med mera. Tycker redan att det känns som att han har ändrat lite i humöret, igår var han väldigt pigg och glad :)  det är det som är det viktigaste med honom, annars stänger han av, och det är så man får ta de där tråkiga dusterna med honom när han bara slår och slår. 

Imorrn är det fredag, då ska jag sooooova! Fan vad skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela