josefinviktoria.blogg.se

Torsdagkväll

Publicerad 2014-01-23 21:33:15 i Allmänt,

Idag var jag till stallet med Malin en sväng, trodde jag skulle mocka och göra mat åt fyra hästar, men när jag kom dit så var allting redan färdigt, ett riktigt lyx! Behövde bara rida Glampi och ta in allihop, men det är ju lätt fixat om man är två... Förutom att bråkmakarn Freya gick in till Draumur, men det löste sig :p

Red Glampi en stund i paddocken, han var på lite blandat humör.. Lite seg och ovillig fast samtidigt helt sjukt pigg pch övertänd.. Svår kombination! Mjuk som tusan var han iallafall, väldigt skönt! Tog med mig lite från Maja-träningen och red på volt, galopperade även en del. Till vänster var han väldigt bra i galoppen, men till höger ville det sig inte alls. Det gick fort för att han skulle bli ren, men så fort jag försökte sätta honom på baken och sakta ned blevdet oren takt. Men som sagt, till vänster var det bättre. Hoppas på lite galopparbete för Maja nästa gång, det är liksom det som saknas på honom! 

Tror att han glömt bort lite faktiskt, det var längesen vi galopptränade. Fattningarna satt inte alls som dom faktiskt har gjort, så det blev några steg tillbaka. Men vi kämpar på, och på lördag blir det en ordentlig genomkörare!

På jobbet är det kaos, idag kändes det som ett mindre inbördeskrig faktiskt. Riktigt dålig stämning, ingen var på gott humör. Det är liksom som två läger och sen är vi några mittemellan. Som att det inte var kämpigt nog med hur mycket det är, det blir bara värre om vi inte kan samarbeta ordentligt. Blir det värre så måste jag ju säga nånting. Och det som dom sa om min nära vän som börjat hos oss, det är inte heller okej. Man kan aldrig veta hur en annan människa mår eller har det inombords, och då borde man inte heller uttrycka sig om det. Riktigt lågt. Och tråkigt. Blir det mer tjafs så kommer jag tala ut om det. 

Ett nyårslöfte var ju att jag skulle bli ärlig som fan och våga stå för vad jag tycker och säger, så det tänker jag göra. 

Skönt med fredag imorrn, tror faaaan att vi behöver komma ifrån varann, minst sagt. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela