josefinviktoria.blogg.se

Uteritt igen

Publicerad 2014-01-21 21:19:51 i Allmänt,

Jopp, igår kväll var vi ut igen, vi fyra i järngänget. Som vanligt blev det bara massa skitsnack och inte så mycket vettigt :p men jag trodde Glampi skulle vara superstel efter Maja-träningen i söndags, men tvärt om! Han hade jättelätt att böja, det lilla jag krävde av honom :) töltade även några steg, väldigt mjukt och tölt på en gång! Annars brukar man få tjafsa lite med honom för att han ska acceptera skänkeln. 

Tror verkligen på foderförändringen som blivit, han är sååååå mycket gladare och roligare, samma Glampi fast 100 gånger roligare! Myspålle. På torsdag kör jag en riktig dressyrträning i paddocken, tror han behöver en riktig genomkörare. Ska bli riktigt kul!

Det börjar bli mindre på jobbet nu, så skönt! Idag gick jag hem efter fem minuters övertid istället för två timmars ;) man känner sig nästan bortskämd, fast det är såhär det ska vara. Imorgon är jag stalledig och ska bara slappa. Idag bakade jag semlor med min mor (riktigt goda!) och snackade massa skit. 

Idag var vi ut med katterna en snabbis, Luna är en riktig fegis! Hon brukar alltid vara så tuff, men inte då inte! Rosa var till och med ut i två sekunder, medans Luna bara tog sig till trapphuset...

Nu ska jag in i duschen (om jag orkar) och sen är det PH. Nighty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela